Springa om

Postiljohan (cykelbudsfirma typ) har bestämt sig för att starta cykeltaxi. Tre cykeltaxifordon (som jag för övrigt är lite nyfiken på vad det egentligen klassas som. Cykel? Moped? What?) har de införskaffat och ska nu börja köra runt folk. En idé så god som någon. Känner mig dock tveksam till att åka en sån, då jag i stort sett varje dag under de år jag jobbat i Karlstad fått bromsa för eller nästan blivit påkörd av åtminstone ett av dessa cykelbud. De gör mina elever väldigt uppmärksamma i trafiken, om man nu ska vända det till nåt positivt... Nä, jag hoppar nog cykeltaxi.

Gick upp onödigt tidigt idag. Ledig från jobbet, men hade lite att pyssla med hemma. Behöver städa upp lite och putsa fönster. Min nacke/rygg är inte förtjust i fönsterputs, så alla fönster blev inte fixade idag, men jag är på god väg i alla fall! Tänkte hinna med spåret och blomsterlandet också, men det blev bara spåret. Kände mig pigg och blev inte omsprungen en enda gång (det fanns inte en enda löpare i hela Rudskogen) - istället fick jag springa om (två par pensionärer med stavar). Det tar sig...

Idag fyller världens finaste syster år! Min syster! Grattis till henne :) En kompis, en annan kompis tjej och svärmor fyller också år idag. Grattis till alla!

Nu ska jag sätta mig med lite scrap, tänkte jag.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack för grattis hälsningen. Har missat att du bloggat nytt.

2011-05-16 @ 21:19:42
URL: http://flowie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0